Bestillingen sendes innen 1-3 dager - Gratis frakt over 399 kr

Betaling

I samarbeid med Klarna tilbyd vi fakturabetaling, delbetaling, kortbetaling eller direktebetaling. Våra fakturaer sendes på mail når ordren sendes fra oss, med 14 dagers forfallstid. Fakturaer til bedrifter sendes pr post til oppgitt fakturaadresse og har 30 dagers forfallstid.
Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betaling finner du på klarna.se

Leveransevilkår og returer

Når får jeg min bestilling?

De varene du finner på våre nettsider finnes på lager. Vi reserverer oss imidlertid for at vi kan bli utsolgt. Bestillinger mottatt før kl. 12.00 sender vi normalt med posten samme dag. Nedlastbare produkter er tilgjengelige umiddelbart i vår app etter kjøp.

Forsinkelser og delleveranser

Vi gjør vårt beste for å levere som fort som mulig, men innimellom oppstår dessverre forsinkelser. Vi kan derfor ikke gi en garantert leveransedag, og reserverer oss derfor for forsinkelser. Om en bok eller et kart ikke kan leveres i tide, vil du få en mail med informasjon om dette.

Frakt

Vi bruker PostNord eller DHL og sender normalt kart og bøker med PostNord Varebrev 1. klasse. Større leveranser sendes som pakke til ditt nærmeste utleveringssted. Prisen får du vite ved utleveringsstedet.

Pakkesporing

Når din bestilling sendes fra oss får du et varsel på e-mail med kollinummer og en pakkesporingslink, slik at du kan følge forsendelsen fra oss til deg.

Hvor lenge er forsendelsen tilgjengelig?


Leveranse hos Posten: 14 dager. Henter du ikke bestillingen i tide går den automatisk i retur til oss. Husk at din faktura forfaller 14 dager etter at vi har sendt bestillingen, uansett om du har hentet pakken eller ikke. Handler du som bedrift forfaller fakturaen etter 30 dager.

Hvordan avbestiller jeg en ordre

Om du vil avbestille hele, eller deler av, en bestilling, kan du gjøre det gjennom å kontakte oss på info@calazo.no 

Hvor lang angrefrist har jeg?

Som kunde har du alltid 14 dagers angrefrist. Returnerer du en ubrukt vare med eventuelt etiketter og forpakning innen 14 dager, tilbakebetales hele beløpet.

Om produktets kvalitet er påvirket grunnet kundens bruk, mer enn det som er nødvendig for å undersøke dets egenskaper eller funksjoner, vil det førte til en redusert tilbakebetaling basert på en vurdering av varens verdiforringelse.

Koster det noe å returnere?

Det er ikke noe gebyr fra vår side ved vareretur, men du betaler selv fraktportoen ved returen.

Hvordan returnere jeg?

Om du som kunde vil benytte angrefristen, må du returnere varene til oss innen 14 dager etter mottatt leveranse. 

Benytt gjerne forpakningen som produktet kom med, ved returen. Har du ikke denne, kan du bruke en annen emballasje. Det er viktig at du pakker returvaren godt og vedlegger følgeseddel eller annen informasjon der ordrenummer og kundeopplysninger framgår. Om den informasjonen mangler, kan vi ikke vite at returen kommer fra deg. Du betaler selv for frakten med gjeldende porttakst, og returnere til følgende adresse:

Calazo Förlag c/o Celog


Libro Ringväg 3


752 28 Uppsala

Sverige

Vad skjer med fakturaen/betalingen når jeg returnerer?


Om du har valgt å betale med faktura er det viktig at du flytter fram fakturaens forfallsdato, det gjør du enkelt på www.klarna.no.
Når vi har mottatt returen, krediteres beløpet for den/de varene du har returnert og Klarna sender deg en oppdatert faktura via e-mail. Er ordren betalt, kontakter Klarna deg for tilbakebetaling innen 14 dager. 

Handler du som bedrift og har sendt en vare i retur, skal du betale din faktura som vanlig. Når vi har mottatt returvaren kommer Klarna til å sende en kredittfaktura. Kredittfakturaen kan bruke enten som betalingsfil, eller meddele Klarna hvilken faktura du ønsker avregning mot. 

Bytterett

Calazo har ingen bytterett, men du har 14 dagers full returrett. For å bytte en bok men en annen, returnerer du ved å følge våre retur-vilkår, og bestiller så den boken du heller vil ha.

Angreretten omfatter ikke

Angreretten omfatter ikke nedlastbare produkter siden de ikke kan returneres. Angreretten gjelder heller ikke for defekte eller feil varer, da dette er en reklamasjon.

Personopplysninger

Calazo benytter personopplysningene du legger igjen ved kjøp, i tråd med gjeldende personvernlovgivning. Vi bruker opplysningene til blant annet fakturering og levering. Vi selger ikke opplysningene videre til tredjepart. Klarna, som ivaretar selve betalingen, har egne vilkår, som du kan lese om her

Om du har kjøpt en bok eller kart i vår nettbutikk, kan du komme til å få informasjon fra oss til e-mailadressen du har oppgitt. Du kan enkelt avregistrere deg fra disse utsendelse nederst i mailen. Du kan også avregistrere deg ved å maile oss på info@calazo.no og be oss fjerne din a-mailadresse. 

Du kan når som helst kontakte oss for å få fjernet dine personopplysninger fra vårt kunderegister. Dette gjør du enklest ved å maile oss på info@calazo.no

Produktet er lagt til i handlekurven din